Spring naar inhoud

Haakpatroon: Slinger / How to make an easy crochet bunting (pattern) #happybuntings

31 augustus 2013
#happybuntings

(ENGLISH VERSION BELOW) #happybuntings

Ik maak mijn gehaakte slingers van katoen, maar je kan natuurlijk ieder gekleurd restje wol ervoor gebruiken.

Patroon:
2 lossen.
Toer 1: Haak in de 2e losse 2 vasten.
Toer 2: 1l, haak 2 vasten in iedere vaste (= 4V), keren
Toer 3: 1l, haak 2 vasten in de 1e V, 1 V in de rest van de V (=5V), keren
Toer 4: Herhaal toer 3 tot dat je driehoekje zo groot is als je zelf wilt.

Dit kan je net zolang herhalen tot je genoeg driehoekjes hebt.
Ik begin en eindig mijn slingers meestal met 40 of 50 lossen.
Een driehoekje haak ik aan de slinger vast met halve vasten.
Tussen de slingers in haak ik 5 of 7 lossen.

KLAAR! (Als je niet kan haken? Mijn slingers kan je kant en klaar kopen in de ETSY shop van ROEST of ik leer je HIER haken)

Laat je eindresultaat zien via Instagram door de #happybuntings
crochet-bunting-pattern-haakpatroon-vlaggetjes

I always make my crochet buntings using some nice cotton, but you can use any leftover yarn you have laying around. It is a great stash buster.

Pattern:

Chain 2.

Round 1:  2 x SC in the 2nd chain from the hook.  (turn)

Round 2: chain 1, haak 2 vasten in iedere vaste (= 4 SC), turn

Round 3: chain 1, 2 SC in the first SC, 1 SC in the rest of the SC (=5 SC), turn

Round 4: repeat round 3 until your triangle reaches the wished size.

You can repeat this until you have enough triangles to create a bunting.
I start and end my buntings usually with a chain of 40 or 50.
I attach the triangle to the chain using single crochet.

Between the triangles I add 5 to 7 chains.

READY! (If you don’t know how to crochet, you can buy these crochet bunting ready made in the ETSY shop of ROEST)

Show your end results by using the #happybuntings on Instagram. Thank you!

13 reacties leave one →
  1. Julie Bongaerts permalink
    12 maart 2014 15:19

    Hallo

    Ik heb wol op het oog maar vroeg me af of het dik genoeg gaat zijn om de vlagjes mee te maken.
    Het is wol van 50 gr, 125 m 100% katoen.
    Of gebruik jij hier dikkere wol voor?
    En welke haaknaald of maakt het allemaal niet zoveel uit gezien je blijft haken tot je de gewenste oppervlakte hebt?

    Bedankt alvast he.

    Groetjes
    Julie

    • 15 maart 2014 22:47

      Ha Julie, het maakt idd niet uit. Zorg wel dat het garen bij de haaknaald past. Verder maakt het niet uit. Hoe dikker de wol, hoe groter het vlaggetje. Succes!
      Eliane

  2. Marjolein permalink
    20 maart 2014 17:34

    Haai. Super schattig die vlaggetjes. Ik vraag me alleen af. Heb je er een rand omheen gehaakt? Het lijkt namelijk zo netjes. Maar dat kan natuurlijk ook het verschil tussen een professional en een beginner zijn 😉

  3. Claire permalink
    27 april 2014 22:29

    Ik werkte net m’n vlaggenlijntje af! Mijn vlagjes zijn wel veel ‘puntiger’ dan de jouwe, ik volg nochtans je patroon? Maar eigenlijk vind ik het zo wel mooi 🙂 Het is een fijn kraamcadeautje voor m’n vriendin geworden, in de kleuren van het geboortekaartje. Ik Instagram nog als het weer licht is! 🙂

  4. 22 augustus 2014 10:38

    Bedankt voor het patroon. Is er ook een beschrijving van die hartjesslinger?

    Groetjes van Juffrouw Mier

  5. 16 januari 2014 20:05

    Tuurlijk!

Trackbacks

  1. Pinterest: DIY gehaakte slinger door Wimke Tolsma. | ROEST
  2. Partytime! | ROEST
  3. Happy Christmas Bunting tutorial (Dutch only) | ROEST
  4. Alle kleuren van de regenboog. Happy Buntings. | ROEST
  5. #instaswap2014 - aan de slag met de leukste ideeen! | DIY - Leren Zelf Maken

Plaats een reactie