Spring naar inhoud

Wristwarmers DIY gratis patroon / free pattern

25 oktober 2011


Om de deze wristwarmer te maken, heb je nodig:
Bol Canada grijs (te verkrijgen via haakt.nl)
Haaknaald 4,5

22 lossen
2 Lossen, haak 22 stokjes (dit is voor smalle handen, anders wat extra lossen maken)
Herhaal dit tot je 12 toeren hebt gehaakt.
Dat ziet er dan zo uit:

Laat je haaknaald zitten en vouw de lap dubbel.

Steek de haaknaald aan de bovenzijde in de eerste ruimte van rechts, steek de haaknaal door beide kanten, op deze manier ga je de lap dichthaken:

Maak 3 vasten op deze manier.

Dan haak je aan alleen aan de bovenzijde 3 halve vaste, hiermee maak je de opening voor de duim:

Hierna ga je weer verder met door beide kanten heen te haken, vervolg met vasten tot op de hoek.

Van de bovenkant ziet het er dan zo uit, afhechten onderaan:

Ik heb zelf aan de onderkant en bij het duimgat een randje fluorgele wol gehaakt als contrastrandje.

Omdat ze zo leuk bij mijn schoenen passen 😉

14 reacties leave one →
  1. 25 oktober 2011 13:42

    Ze zijn superleuk! Toevallig staan wristwarmers hoog op mijn lijstje om te maken, heb al twee andere patroontjes liggen, maar de jouwe is wel erg makkelijk! 🙂

  2. 26 oktober 2011 14:48

    Wat een leuke diy!

  3. Jenin'mum permalink
    2 november 2011 16:39

    wat een leuk idee! en niets warmers op de fiets of scootmobiel als winterse wanten, dus —
    even doorgehaakt op dit model, moet lukken!
    maar eerst van al de cowl afmaken (ben nu halfweegs)

  4. 2 november 2011 17:03

    Oeh ben benieuwd naar eindresultaat van de COWL, mail je me de foto door?

  5. Janin permalink
    7 november 2011 15:50

    Dat is dus mijn moeder he die Jenin’mum 🙂

  6. 9 november 2011 20:04

    geweldig wat een duidelijke tutorial… heb ze op mijn lijstje gezet om te maken en ga het ook zeker proberen…

    • 9 november 2011 20:08

      Leuk! Ik zie de eindresultaten graag tegemoet. Foto plaats ik graag op mijn FB pagina of in de hall of Fame.

  7. Car permalink
    9 februari 2013 11:02

    Duidelijker kan bijna niet. Dank je wel.

  8. 12 mei 2013 22:01

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter
    to be actually something which I think I would never understand.
    It seems too complex and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

Trackbacks

  1. Goud randje | Jenin's

Plaats een reactie