Spring naar inhoud

Haakpatroon van Knitten

4 juli 2012

Fientje Knitten ROEST gehaakt
Help een kitten met een knitten. Graag! Maar wat als je niet kan breien? Nou dan haak je hem. Ik heb dus een haakversie gemaakt.

Lijf
25 Lossen
Toer 1: vast in de 2e ls vanaf de naald, V verder in iedere losse tot het eind. (24st).
Toer 2: 1ls, vaste in iedere vaste tot eind. (24st)
Herhaal toer 2 tot je lap vierkant is.
Afhechten, maar laat een flink eind draad eraan voor het vastmaken.

Hoofd
16 Lossen
Toer 1: vast in de 2e ls vanaf de naald, V verder in iedere losse tot het eind. (15st).
Toer 2: 1ls, vaste in iedere vaste tot eind. (15st)
Toer 3-9: Herhaal toer 2.
Toer 10 – Haak de laatste 2 steken van deze toer samen. (minderen) (13st)
Toer 11 – Haak de laatste 2 steken van deze toer samen. (11sts)
Toer 12 – Haak de laatste 2 steken van deze toer samen. (9sts)
Toer 13 – Haak de laatste 2 steken van deze toer samen. (7sts)
Toer 14 – Haak een vaste in iedere vaste. (7st)
Toer 15 – 2 vasten in de eerste vaste (meerderen) (9st)
Toer 16 – 2 vasten in de eerste vaste (meerderen) (11st)
Toer 17 – 2 vasten in de eerste vaste (meerderen) (13st)
Toer 18 – 2 vasten in de eerste vaste (meerderen) (15st)
Toer 19 – 28: herhaal toer 2
Afhechten, maar laat een flink eind draad eraan voor het vastmaken.

Staart:
2 lossen
Haak in de 2e ls 6 vasten.
Blijf nu in de rondte haken tot je een staart met lengte naar keuze hebt.
Afhechten, maar laat een flink eind draad eraan voor het vastmaken.

Versieren kan naar eigen smaak, geborduurd of met knopen. Maak er wat leuks van.

Het afmaken en dichtnaaien van de poes, vindt je hier.

De Kittens kunnen nog tot 31 december 2012 ingeleverd worden. Veel plezier met haken! Miauw.

(ik heb het een beetje op de gok gedaan, als je er niet uitkomt, laat het me vooral weten en eindresultaten zie ik ook graag)

21 reacties leave one →
  1. dot permalink
    5 juli 2012 18:14

    leuk maar ik zie dat de inleverpunten alleen noord holland is. Erg jammer dat het niet landelijk gaat..

  2. Michelle permalink
    18 juli 2012 08:43

    Ik heb er ook een gemaakt, maar krijg die oortje niet zo leuk.
    hoe doe jij dat?

  3. Greetje Willemse permalink
    23 juli 2012 12:24

    Graag wil ik de poes haken ,maar de werktekening komt niet tevoorschijn. Help!
    Groetjes Greetje

  4. milly permalink
    22 februari 2013 20:36

    wat is dit toch zo leuk heb je dit van jezelf of van iemand
    anders
    want: als je van jezelf is vindt ik het wel knap..
    en ik ben maar 12 jaar

    xxx milly

  5. Bianca permalink
    2 maart 2013 09:07

    Hoi ! Wat superleuk gedaan ! Ik kan zelf absoluut niet breien dus zocht op goed geluk of iemand een haak versie heeft gemaakt en zo kwam ik hier uit 🙂 Ik ben alleen ook net pas begonnen met haken dus kom er ook nog niet helemaal uit !? Hoop dat je me verdr kunt helpen. Alles gaat goed, tot ik ga verminderen bij de 10e toer. Er staat de laatste 2 steken minderen, maar dan kom ik op 1 steek minder uit ga van 15 naar 14 doe dan het in de laatste 2 steken doe ik dat verkeerd of snap ik het gewoon niet ? Zo ook met meerderen, ik doe twee vaste in de eerste vaste van de 7 dan hou je in mijn ogen toch 6 steken over en kom je op 8 ? Daar ga ik denk ik verkeerd dan ? Heb het al zovaak uitgehaald en opnieuw gedaan dat ik dacht ik ga het nu vragen misschien is het heel simpel wat ik fout doe ? Hoop dat je me verder kunt helpen ! Groetjes Bianca biancasanders@hotmail.com

  6. 10 juni 2013 15:53

    Ik heb hetzelfde probleem als Bianca hierboven beschreven heeft, kom ook in de knoei met meerderen een minderen

    • 10 juni 2013 15:55

      Hoi Moonlampje. Het patroon is aangepast op de site van Knitten. Er zat een foutje in!

      • Bianca permalink
        10 juni 2013 16:35

        Hoiii,
        Wat jammer dat ik nooit meer gekeken heb, ik heb het toen gevraagd en niets meer gehoord dus heb er eigenlijk nooit meer aan gedacht, ga nu toch weer verder kijken en hoop dat het nu wel lukt ! Bedankt 1

      • 10 juni 2013 16:37

        Hoi Bianca, sorry daarvoor! Ik heb het over het hoofd gezien. Hier kan je het patroon vinden.
        http://knitten.nl/we-gaan-knitten/
        Succes!

      • Bianca permalink
        10 juni 2013 16:38

        Geeft niet hoor ! Fijn dat het nu is aangepast, hoop dat het nu lukt 🙂 bedankt !

      • 10 juni 2013 16:47

        Ik weet niet, is er misschien iets mis gegaan met uploaden? want ik krijg nog steeds hetzelfde patroon waar ik maar aan 1 kant hoef te meerderen en te minderen. en dan krijg ik dit als resultaat:

  7. Bianca permalink
    10 juni 2013 18:58

    Moonlampje ik weet niet of jij ook dit berichtje krijgt, maar lees even het berichtje wat ze naar mij heeft gestuurd daar staat de link bij naar het goede patroon !!

  8. Michelle permalink
    13 juni 2013 21:13

    Als ik het patroon volg zoals hierboven en op de knitten site staat beschreven,
    hou ik hetzelfde probleem als hierboven staat beschreven. 2 samen haken = 1 minderen en niet 2 minderen

  9. Mandy permalink
    6 oktober 2013 12:42

    Hoi. Er staat nog steeds geen nieuw patroon op de website. Ik neem maar even aan dat je zowel aan begin als einde van de toer moet minderen en meerderen? Dan kom ik wel op 2 minder en meer.

    Groetjes Mandy

Trackbacks

  1. Knitten.nl | Jenin's
  2. Tip: Haak of brei een knitten voor een kitten | pluizenbol.nl
  3. Dag 1091: Voor het goede doel | Epsiej

Plaats een reactie