Skip to content

Suikervrij!

8 april 2012

Op veler verzoek het recept van de suikervrije muffins.

De basis is simpel.

3 eieren

150 gram boter

150 gram zelfrijzend bakmeel

Snufje zout.

Dit basisrecept kan je naar smaak aanpassen. Ik maak de muffins altijd met rozijnen (in water geweld). Deze geven al van zichzelf een zoete smaak. Verder zoet ik het met een scheut agavesiroop of maple syrop. Beide verkrijgbaar bij de biologische supermarkt. Citroenrasp is ook lekker er door. Ik neem uit Frankrijk ook altijd amandelmeel en gemalen notenmix mee, dergelijke dingen kan je er ook doorheen doen. In cakevorm kan dit ook, heerlijk met walnoten, pruimen en rozijnen. 

Ik klop altijd eerste de drie eieren apart. Dan klop ik de boter apart. Dan voeg ik afwisselend meel en eieren toen aan de boter. Vulling en siroop altijd pas op het laatste. 

Oven voorverwarmen op 200 graden en dan bakken voor ongeveer 20/25 minuten. Even in de gaten houden. Hangt ook beetje van je vulling af. 

Eet smakelijk!

Een recept voor een suikervrije Clafoutis vind je hier. En een suikervrije appeltaart hier.

No comments yet

Geef een reactie

